Egen tid




Vi hade vikarie på jobbet idag. Hon är anställd heltid så hon var TVUNGEN att arbeta fler timmar än min sjuke kollega skulle ha gjort. Ha, jag snickade till mig lite komptid och rymde kl 14. Fatta TVÅ timmar innan jag skulle hem egentligen.

Sitter nu här och bloggläser och väntar på mitt te skall dra färdigt. Gjorde kopp nummer ett med det var några lustiga klumpar i mjölken Hmm kanske dax att köpa ny mjölk, så jag fick göra en till.

Det märkliga i kråksången är att jag faktiskt saknar mina små monster. Jag tillhör den skaran av föräldrar som kastar mig iväg och hämtar barnen om jag slutar tidigare vid något tillfälle. Varför vet jag inte riktigt eftersom jag ständigt får höra "Mamma, du kommer faktiskt 20 minuter för tidigt!"  Idag skall vi hem till kompisar till oss: Jag skall hälsa på min kompis och barnen sin. Det bästa är att det faktiskt är samma familj, mycket smidigt ;-) Så då tog jag mig lite egentid och ....... sitter nu här med min färdiga tekopp. Så hämtar jag barnen när jag skulle och åker sedan direkt.

Jag har köpt mig tulpaner. Älskar dessa blommor, jag blir nog faktiskt gladera för ett fång tulpaner än en bukett rosor skulle jag gissa. Innan jag satte mig så städade jag undan på bordet och satte tulpanerna i blickfånget. Det var bäst så eftersom om jag riktar blicken åt annat håll så ser jag förödelsen. Låt oss bara säga att det inte är riktigt rent i köket......

Åh vad jag älskar min nya laptop. Det är så härligt att sitta i köket, soffan, tvrummet och surfa. Satt i helgen och tittade på film i TV soffan ;-) Zingo höll på att arbeta med tvdatorn så jag satte mig brevid och kollade film. Mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0