Hamnat i matkoma



Idag slutade jag extra tidigt. Jag var tvungen att börja tidigare och det resulterade då i att jag kunde gå från jobbet redan kl 12.30. Maken tyckte då att jag kunde luncha med honom eftersom barnen ändå inte slutade skolan förrän kl 14.00. Perfekt vi begav oss till deras stammställe "Rock ´n Roll kocken"  http://www.rocknrollkocken.se/ Stället ligger i en källare och det hela ser ut som ett sunkigt lunchak md lite skolmatsal över sig. Maten slevas fram istora kantiner MEN den håller helt klart förstaklassig restaurang smak. Dessutom fick man äta så mycket man ville. Därav matkoman. Idag serverades nämligen panerad fläsksnitsel, friterad potatis och bearnaissås. Slurp. Det var dessutom kaka till kaffet idag eftersom det var fredag. Det var med stor möda vi körde därifrån. Vågar inte ställa mig på vågen imorgon.

Kvällen spenderades i goda vänners lag. Jag skulle leverera en del bröllopsbilder som jag hade tagit. Här kommer ett axplock. Bland annat orginalbilden till min fantasybild som jag lekte fram härom natten.












Karin lagar mycket god mat och som tur var hade hon lagat en smaskig Cesarsallad. Lunchen var inte så genomtänk insåg vi när vi proppat i oss färdigt. Kanske inte kul att komma på middag hos goda vänner när man är mätt så det räcker för en vecka. Men salladen var smarig och precis vad min "lilla" mage behövde. Ett ruskigt gott vin fick vi till deserten också.

Barnen fastnade i vardagsrummet och spelade "rockband" Jag tror bestämt att de behöver ett sådant i födelsedagspresent. Jag spelade på trummorna och fick 93% träffar på första (och enda) försöket. Lite av de gammla takterna sitter i.







Nu sitter maken och stora grabben i arbetsrummet och skruvar ihop datorn som skall bli vår TV dator. Maken är i himmelriket skulle jag gissa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0