Smurfat bort en gadd....




Det var en mycket stolt Linus som kom in till oss imorse. Han hade tappat sin tand i morse. Jag undrade lite försiktigt om han hade svalt den.

Nejdå, jag hittade den här, säger han och pekar långt ner i halsen. Den hade visst fastnat mellan tänderna och kinden. Phu.




Nu ligger den i tryggt förvar i ett litet snappsglass med vatten. "Det skall bli en enpeng eller en femkrona"  Vi tänkte överraska honom med en hel guldpeng från tandfeén.




Ni ser den väl? Nä kunde tänka mig det. Jag ser den knappt heller. Tänk att en sån liten sak kan sprida så mycket glädje. Nu har han ju dessutom fått klistra upp en liten vit lapp i tappade tänder diagramet de har i skolan. Som han har väntat!!!!

Kommentarer
Postat av: Anne

Han ser mäkta stolt ut måste jag säga. Minns fortfarande hur glad man var som liten när man la tanden till tandfen. Vi hade som tradition att ABC- boken skulle ligga på med ett brev till fen. Första tanden var lika med A o.s.v. Så i julklapp var jag bara tvungen att köpa en ABC-bok till sessan

2009-01-21 @ 21:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0