Dag 6 - Zingos födelsedag



Idag skulle vi på Jeepsafari. Vi hade fått reda på att barnen kunde ha med sig sina vattenpistoler och skjuta lite på de andra jeeparna. Vi trodde det var ett försäljningstrick. Men det var det inte. Vi fick alla varsin påse att lägga våra väskor i sedan var kriget i full gång. Det hela började med att alla chauförer hivade en hink vatten över alla i sin bil. Sedan kastades det vatten mellan jeeparna under hela dagen.








Bilarna körde om varandra hela tiden så man kunde kasta vatten på varandra. Vi körde på grusiga vägar inne i skogen på berget. Mina vita kläder var helt leriga av damm och allt vatten. Alla såg ut som om de badat med kläderna på.

Två gånger stannade vi under fm för att fylla på alla hinkar med vatten. Vårt gäng var fyra jeepar men det var minst 20-25 vid varje stopp.

Efter två timmar så lämnades vattenpistolerna tillbaka. Vi hade hyrt en efersom vi glömt ta med vår. Det gjorde ju inte att vattenkriget slutade dock. Jag bytte om till baddräkt och sarong vid första fikastoppet.

Vi gjorde ett par stopp under vägen.

Jesus Beach: En vik där det gick en långrund remsa genom viken så man kunde gå över till andra sidan. Vi skåningar var inte så imopnerade ;-)







Vattenfall: Ett vackert vattenfall inne i skogen



Lunch på en vägkrog. Lunchen ingick men all dricka under dagen fick vi betala för.

Honungsodlare: Där vi fick provsmaka olika smaksatta honungar.

Nu börjar jag komma så långt i min blogguppdatering att alla bilderna inte är färdigredigerad ännu........ ;-)


Hemma var det duschen som gällde. Tur jag köpt mig en "Turkiskt bad" skrubbvante. Vi hade tops med oss och det var ingen vacker syn att rensa ur öronen. De var fulla med damm.




Mina "vita" kläder.



Födelsedagsmiddag intogs på Treeana nere vid stranden. Supergod pasta och utomordentlig service. Vi råkade missa att Linus ville ha Cola istället för Sprite, som han ju drukigt hela semestern ;- De bytte utan protester trots att vi inte änns bett dem. De bara såg att han blev ledsen och undrade vad som var fel och vi förklaradea att vi missförstått honom.

Efterrätten valde vi att ta på grannrestaurangen till hotellet eftersom vi sett att de hade trådlöst internet men vi hade inte kommit åt det (via Måns PSP). Vi hade kunnat hoppa över det besöket. Läbbig glass och alldeles för starka drinkar för att de skulle vara goda. Internetet kom vi åt utan problem så problemet på hotellrummet hade bara varit avståndet.


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0