Sjuk igen




Hann jobba onsdag och torsdag sedan var det kört. Sitter här med feberfrossa och det känns som att jag har runt 38 grader men termometern visar 37. Skumt.

Hade inget snor när jag jobade igår och det kändes verkligen som om förkylningen var på väg tillbaka. Idag slog den till med all kraft. Snoret rinner och jag har som sagt börjat frossa nu på kvällen.

Det har visserligen varit en hektisk eftermiddag.....

Började med utvecklingssamtal med Linus fröken. Han fick med beröm godkänd och jag måste säga att jag är mycket stolt över min "lille" grabb. Han är duktig i skolan och en bra kamrat.
Efter det var det drop in fika hos samma grabb. De hade sedan ett litet sångframträdande i skolan. De är så duktiga och man ser att de verkligen har roligt. Personalen på hans skola är helt underbara. De brinner för det de gör och den entusiasmen smittar av sig på barnen.

Efter det bar det iväg till fritidsgården. Måns hade Bazar. Vi spelade på chokladhjul, shoppade karameller och kakor och jag fick shoppa mig en batikfärgad tygkasse att ta hem allt i ;-) Barnen och maken åt en grillad hamburgare där men jag brydde mig lite om mina points och avstod burgaren och har precis ätit en rågmacka med philadelphiaost och avokado på Slurp!

Vi har ju bytt räknarsystem på Vikt Väktarna nu. Alla Fick reda på det nya systemet - ProPoints i måndags. Jag har gått på det i två veckor nu. Fick papprena en vecka tidigar av min konsulent så jag kunde hjälpa till att svara på ev frågor. Jag är ju anställd där och arbetar som kassör varje måndagkväll. Jättekul. Det nya systemet har gjort så jag har tagit tag i räknandet igen och har nu... tror jag....blivit av med mina sista 1,2 kg. Gäller bara att hålla dem trots helgens inplanerade eskapader.

Apropå mat. Saffranen är ju svindyr just nu. Zingo hittade detta alternativet. Ett paket är billigare än ett paket saffran :-D




Så nu kan vi baka lussekattet med saffran iallafall.


Här är en bild på grabbarna Dynamit. Tomten - Jag behöver lite saker: Reflexskärmar, en liten lampa till, samt...... Nåja resten av sakerna är inte så billiga.










.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0