14 499 steg till i Stockholm




Efter frukostbuffé och tillfixning så begav vi oss iväg mot Sundbyberg och resans huvudsyfter. Vi skulle på dop. Linus hade så mycket han ville göra i Stockholm att han glatt föreslog att "Du mamma dopet kan vi väl strunta i?" 

Zingos tröja såg inte rolig ut så vi skyndade oss in till centrum och hände på låset till Stadium för att köpa en ny Pikétröja. Det blev en väldigt snygg skjorta istället som han bytte om till i ett av provrummen.


Vi begav oss vidare med pendeltåg och vi hittade rätt och dopet blev en fin och familjär cermoni, det vi hörde. För Elias skrek när han var i famnen men tyst precis när han blev döpt och sedan skrek han ingen ;-) Efter det blev det lunch på värdshuset i närheten och vi åt gott och satt och pratade. Vi hade haft planer på att åka till Fjärilshuset på Haga men insåg att vi inte skulle hinna dit för att kunna titta i lugn och ro så vi valde att åka tillbaka till cenrtum för att ta oss till naturhistoriska museet istället. De hade lite längre öppetider. När vi kom in till centralen visade det sig att tunnelbanan i centrum var avstängd. Det brann i en av byggvagnarna. Typiskt! Nu skulle vi behöva promenera till nästa station, ta tunnelbanan en station för att sedan byta till buss. Vi konstaterade att vi inte skulle ha mycket tid på det museumet heller. Vi avstod då det och promenerade runt lite på stan istället.

Kvällsmaten åt vi på vandrarhemmet, vi köpte ett paket pasta i receptionen och tiggde till oss en klick smör i restaurangen. Sedan kokade vi pasta i det gemensamma köket. Det kändes nästan som om man var student igen. Barnen ville vara på rummet en stund så de spelade lite PSP och lekte med LEGO medans jag fixade i köket. För sedan begav vi oss ner till gamla stan för spökrunda. Men först var vi ju tvugna att få lite efterrätt i oss efter den tråkiga pastan. Vi hamnade på chokladkoppen. Det var ett mycket mysigt café med massor av olika chokladkreationer på menyn. Vi valde mycket vitt denna kvällen. Både jag, Måns och Zingo tog vit choklad cheescake med varm vit choklad dricka. Linus tog chokladkaka och läsk. Det skulle visa sig vara ett smart drag. Allt var SUPERGOTT men det blev lite för mycket vit choklad så det blev lite sött tyvärr. Men mycket mätta och nästan kräkfärdiga begav vi oss bort till spökrundan.

Spökrundan var jättehäftig och det var en mycket inspirerande guide. Vi stötte även på diverse pestsmittade personer som vi fick kliva över och fly undan så de inte hostade på oss. Även ett par vålnader och annt dök upp också. Jag blev riktigt skrämd vid ett tillfälle då det smyger upp en vålnad bakom mig och bara sakta lägger hakan på min axel. Jag vänder mig om och skriker till. Det var jag dock inte ensam om ;-)













.


Kommentarer
Postat av: Anna

Ni verkar ha haft en trevlig vistelse i Sthlm! Kul! :-)

2009-09-09 @ 10:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0