Inte så många steg i Stockholm


Ser att jag inte uppdaterat Stockholmsberättelsen.

Sista dagen började med att vi röjde ut och städade rummet efter vår frukost. Blev mätt ruskigt fort på den frukosten, tror att chokladcheescaken fortfarande fyllde magen :-D

Tog bussen in till centralstationen och låste in våra väskor. Nu kom vi ju in stora ingången så nu såg stationen ut som "på turistbilderna". Det första vi såg när vi kom var ju bara nedervångingen med all gångar.

Zingos mål idag var att köpa löparskor. Affärerna öppnade dock inte förrän kl 11 så vi tog en tur runt Sergels torg och Hötorget. Hade kollat på kartan att Odd Molly skule ha sin affär på Sergels torg. Men jag hittade den inte. Det var nog tur för våra framtida finanser ;-) Det verkade vara någon typ av marknad runt Segels Torg så där gick vi och tittade en aning. Barnen vill ju åka tunnelbana och eftersom vi hade biljetter kvar så gick vi ner på närmsta station och åkte en bit. Sedan gick vi över perongen och åkte tillbaka. Vi tog någon station längre och sedan tillbaka igen. Slutade att vi hamnade i Gamla Stan igen. Barnen tyckte det var jättekul att åka tunnelbana. Själv kände jag mig liiiite turistig när vi klev på med karta och stor kamera väska. Det blev ju inte mindre turistig när jag började fota barnen på tåget. Men skit i det. Kul var det iallafall.

Runners Store öppnande och jag och barnen tog de långsamma kliven dit och mötte upp Zingo lagom tills han provat färdigt. Även till Löplabbet tog vi de långsamma kliven men där var det låååååång kö. Barnen orkade inte gå mer utan krashlandade på varsin bänk i affären så jag gick Kungsgatan fram och tillbaka själv och kollade i fönstrena. När jag kom tillbaka var det fortfarande inte Zingos tur och barnen hade av någon märklig anledning "halkat" ner och låg nu utsträckta på golvet. Tur det kom en mamma som kunde styra upp det hela. ;-) Sedan var det Zingos tur. Han provade snabbt och konstaterade att han skulle ha de andra skorna från första affären :-/

Barnen var sååååå trötta så vi tog tunnelbana Hötorget --> Centralstation. För er icke Stockholmsvana. Det är en knappt 5 minuters promenad i vanliga fall. Men vi hade precis två turer kvar på vår biljettremsa.

Handlade matsäck på Espresso House. Köpte mig en Mocka Latte. Slurp! I övrigt hade vi inte riktigt lika mycket mat och snacks med oss denna resan. Men vi blev mätta ändå.

På perrongen träffar vi en klasskompis till Måns. De hade också varit i Stockholm pga dop. De hade tyvärr missat sitt dop eftersom de kom precis så de skulle hinna. De hann inte nu när tunnelbanan brann. Tråkigt.

Kändes skönt att vi hade bokat platser på detta tåget. Det blev fullt snabbt och vi fick be en person flytta på sig som satt på våra platser. Hemresan gick bra och vi överraskade pojkarna med att vi hade köpt en ny film till dem när de var inne en sväng på BR leksaker. (Varför är det annars bara vi vuxna som skall bestämma vilka affärer vi skal titta i) ;-) Fast jag önskar att jag också hade kunnat få ett raseriutbrott och gnälla över saker jag inte får handla. Det hade nog känts lite lättare då att inte komma hem med saken ifråga ;-)


Väl hemma blev det taxi och mycket snabbt i säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0