Monte Gordo - Training Camp Dag 6

Dagen D - Bergspasset

Vi hade hort att detta var veckans hojdpunkt och jag hade i och med garkvallens springpass, bestamt att jag skulle folja med och faktiskt forsoka ta mig runt. 

Vi blev hamtade i 4 bussar. Det betydde att i princip alla pa resan foljde med och bussen korde slingriga vagar upp till en underbart lite sot (och brist pa battre ord) pittoresk by. Darifran gick det 3 olika slingor som vi skulle ta oss runt pa. I bussen hade vi pratat lite mer med ett jamngammalt par och Johanna, som hon hette, kunde tanka sig att forsoka springa "irriterande langsamt" med mig pa 8 km. Det var vi och en massa stavgangare men det gick bra det med.
.
Väntar på att få ge oss iväg

Forsta backen inne i byn var valdigt brant och halvvags ner sa funderade jag pa om jag skulle ta mig upp igen och vanta vid caf'et. Men skam den som ger sig. Vi tog oss runt men gjorde tvartom mot alla andra. Vi forsokte springa i uppforsbackarna och gick nerfor. Det fungerade bra som strategi fram till de tva sista backarna. Da var knat i sa daligt skick att jag fick ga baklanges nerfor. Men da fungerade det hyffsat ok.

Johanna visade sig vara valdigt trevlig och vi hade mycket att prata om. Vi stannade vid varenda skylt och fotade, jag hade lyckats klamma ner den lilla kameran i ett av vattenflaskefickorna pa vatskebaltet. Det var valskyltat och mycket fina utsikter att fotografera. Detta gjorde att vi holl ett perfekt tempo och pulsmataren visade sedan en genomsnittpuls pa runt 164 har jag for mig (Den ligger kvar pa hotellrummet) och den eminienta tiden pa 1 timme 32 minuter och 37 sekunder. JAG TOG MIG RUNT!!!!! Underbart.
.
Johanna och Hans blir förevigade på bild

På väg uppför

Vätskekontroll efter halva vägen

På väg nerför

I mål. En härlig känsla.

Val i mal sa visade det sig att Zingo och Hans hade delat pa sig vid 7 km. Zingo hangde med det ganget som forutom 14 km rundan aven skulle ta 10 km rundan. Vi som var klara satte oss pa fiket och tog en glass och annan god dricka. Utsikt over byn och vagen dar de sista stavgangarna kom in.
En Magnum White och en kopp te med underbar utsikt var precis vad man behövde efter 8 km.

Långlöparna. 

Vi tog sista bussen hem. De andra bussarna hade kort nar de var fulla sa inte alla behovde vanta pa langloparna.

Lunchen tog vi pa restaurangen nere pa stranden "Augostiono" Grillade fisk och farskpotatis. Mumsigt.

Nu sitter vi aterigen pa NOX med varsin liten sot dator och bloggar. Ikvall blir det en forelasning av Mikael Södermalm som heter "Det sitter i huvudet" Skall bli spannande.
Varsin liten dator och dricka. Härligt!







Den basta traningen ar den som blir av!!!!!!


Uppdatering: (Hemma igen därför är å ä och ö tillbaka) Kvällens föreläsning var mycket inspirerande och rolig. Vi skrattade mycket och lärde oss massor av nya uttryck att använda oss av. Så som att vi alla borde stå nakna framför speglen varje kväll och slå oss på bröstet och säga "Godnatt min lilla pudding". Efter en sådan energikick till föreläsning var det svårt att gå och lägga sig direkt.
Vi tog en tur ner till stranden och låg på en solsäng och såg månen stiga upp. Mysigt. Efter det satt vi en stund och pratade med Hans och Johanna i hotellets bar och café.

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0