Ett mysterium

För några år sedan fick jag ett brev. Jag fattade ingenting och insåg till slut att antingen så finns det en Linda Andersen till i närhetn eller så är det någon som "knyckt mitt namn". Saken lades ner och jag glömde bort det.
.
Det har under årens lopp ringt en del människor och trott att jag varit den andra Linda. De har letat på Eniro och Jag har poppat upp som enda Linda Andersen i Lund. Det fanns en till i Sandby visste jag så jag hänvisade alla dit. I början på veckan ringde en kvinna och behövde verkligen få tag på den andra Linda Andersen. Jag gjorde som jag brukade, hänvisade till Eniro och Södra Sanby. Hon ringde upp mig igen och sa att det inte fanns någon till. Skumt. Hon hade plockat bort sig från Eniro.
.
Igår dök det upp ett brev med helt klart viktiga papper som definitivt inte var till mig utan till min namne. Jag ringer avsändaren som tydligen letat upp min adress på Eniro och jag lovar att skicka tillbaka brevet. Nu börjar jag tycka att det inte är kul längre. Mycket detektivarbete och lite minne så hittade jag en del information. Jag har av första brevet och alla samtalen fattat vad hon har för intressen och läste även en artikel i lokala tidningen om henne. Så med hjälp av den informationen började jag att Googla. Hittade ett mobilnummer som fungerade. Hittade även en del information som inte ledde rätt.
.
Nu har jag pratat med min namne. Hon bor inte i Södra Sandby. Det var fel Linda det också tydligen :-/ Inte konstigt att hon plockade bort sina uppgifter från Eniro. Men nu har jag iallafall ett mobilnummer och en adress jag kan hänvisa folk till.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0