Gylleboloppet avklarat!

Vi fick ett mail med en inbjudan till lopp och grillning i Gyllebo av Lars och Christina, föräldrar till klasskompisar till både Måns och Linus. De är också löparnissar som vi fast snäppet värre ;-) Vi hängde på och tyckte det kunde bli en kul utflykt att åka till Österlen och springa.
.
.
Det blev inte den bästa tiden direkt. Jag kom ohjälpligt sist men nöjd med min prestation ändå. Hade siktat på 54 minuter och kom in 45 sekunder senare. Det var ett tufft lopp i terräng och massor av backar. Jag har aldrig sprungit en sådan backig runda tidigare och dessutom terräng som jag inte heller har sprungit. Så jag är nöjd med insatsen och NÅGON MÅSTE JU KOMMA SIST ;-) Nämnde jag att det var liiiite varmt också ;-)
.
.
Höger om gula tejpen 8 km löparna och vänster 4 km löparna. Jag kom på 23:e av 23:e plats!!!
.
.
Måns var med och skulle ta sig runt 4 km rundan. Härligt att han ville. Han bestämde sig får att han skulle gå rundan men lite sprang han ändå. Han kom faktiskt inte sist.
.
Go Måns!!!!!
.
Efteråt blev det grillade hamburgare i Lars och Christinas nya sommarhus. Mysigt. Vi var alla rätt avslagna men barnen röjde runt en del iallafall. Familjen Andersen fortsatte sedan sin Österlen runda med ett obligatoriskt Kafé Annorlunda besök medans Lars och Jerry (som förövrigt var den som vann Gylleboloppet) tog badkläderna och gick till badplatsen för ett simträningspass. Jag skrev ju att de var snäppet värre än oss ;-) ;-)
.
Hade tänkt vara stark och bara ta en kopp te medan Måns och Zingo frossade i kakor. Linus ville som vanligt inte ha några kakor utan blev lovade glassar. Förra året fick han tre!!! Jag har för mig att jag bara brukar bli så besviken på kakorna. Torra och inte speciellt "annorlunda" men i år hade de ju DRÖMMAR. Det går ju inte undvika, så jag tog ett fat med kakor jag med.
.
(Här skulle vara en bild på mig ätandes en dröm, men den får ni drömma om eftersom något har hänt så jag får inte upp fler bilder)
.
.
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0