Semester!!!!!

.

Då var vi åter i stugan. Första kvällen var det bara jag och maken. Vi stannade till på Maxi i Älmhult för att proviantera lite. Som vanligt blev det på tok för mycket. Varför är det så? Vi är vana vid att handla på Willys där det finns det nödvändigaste till billiga priser, sedan kommer vi till Maxi eller liknande där det finns böcker, spel, kläder och massor av god mat som man kan lyxa till det med. Vi handlade en färdig potatisgratäng, vi ville ha något som gick fort och som barnen inte tyckte om ;-) Vi satt och tittade ut över sjön och plötsligt får jag ett infall. Vi skulle kvällsbada. Vi byter om och plumsar ut i vattnet. Det är ju trots allt bara 5 meter till vattenbrynet. Jag är faktiskt i före Zingo och efter att han fått vatten till knäna så skyller han på hajjar och går upp!!!!! Det är en insjö, hallå ,-) Min man har blivt en badkruka han som badat varje sommar trots regn och ibland hagel. Vart är världen på väg!!!!???!!! Själv simmar jag runt lite i skräckblandad förtjusning. Det är inte utan att jag faktiskt tycker det är lite läbbigt att bada i en sjö eftersom vi inte ser botten, knappt handen framför sig om den är precis under vattenytan. Jag simmar långt in och simmar på grund ;-) River mig i handen på en mussla, mycket litet och knappt synligt. Men jag kände mig som barnen på jobbet, Det är faktiskt lite synd om mig nu!!!! Zingo säger det var hajjen som bet mig. Tur det inte var en gädda. Läste på Aftonbladet att någon fiskat upp en gädda med stortån.

.

Klockan 9.00 går alarmet på min telefon. Nu skulle det bli springa av....eller inte. :-/ Jag vaknade knappt av att gå upp till andra änden av rummet stänga av alarmet och gå och lägga mig igen. Springa kan jag göra ikväll ;-) SNARK!!!! Tänk att man kan lida av sådan sömnbrist hela terminen och faktiskt ändå fungera!!!??!??! Övergår mitt förstånd.

.

Klockan 10.15 var vi så illa tvungna att gå upp eftersom barnen, min syster Emilia och mamma Lulu skulle komma kl 11.00. För syns skull vore det ju bra om vi inte satt och åt frukost när de kom. :-/ Det blev en riktigt härlig sommarfrukost.

.

.

Sedan kom de efterlängtade barnen......

.

Måns hade bakat en kaka och tagit med sig så den fikades det på. Efter det blev det mys på bryggan. Men först studerades snoken ingående. Har inte träffat den på några år nu men ”han” bor visst kvar under bryggan. (Det du Anna, nu lär du väll aldrig komma hit igen) ;-) Han simmade in under bryggan från sin ”solbalkong” när vi studerat den för noggrant. Han vågade sig ut på balkongen(stenen) en liten stund till medan vi satt och badade fötterna sedan tyckte han vi var för högljudda så då simmade han iväg till nästa brygga.

.

När vi suttit med fötterna i plurret en stund och insett att vattnet faktiskt är riktigt badbart, idag med, trots brist på sol. Så bytte vi om och hoppade i. Inte Zingo ännu har han inte varit i en enda gång. Snacka om ombytta roller här. Vad har hänt?

.

Vi flöt runt på luftmadrassen och mös en lång stund. Var vi bara med kroppen UNDER vattenytan så frös vi inte. Mamma och Måns bestämde sig för att flyta bort och fånga näckrosor. Men lyckade fånga något annat. Vad är detta. Först trodde vi det var grodägg men näckrosbladet satt fast ett par meter ut i vattnet så det kändes lite osannolikt. Fiskägg, skräddarägg? Hajägg föreslog Zingo. Vart har hans nyfunna hajskräck kommit ifrån? ;-) ;-)

.

.

Kvällens träningspass blev rejält. Enligt marathon.se var det dax för 9,5 km på 73 minuter. Zingo har en milrunda där man inte behöver springa ”fram och tillbaka” utan faktiskt lite runt istället. Så den fick det bli. Håller ett jämt tempo och flåset känns ok. När jag börjar närma mig hemma så bläddrar jag lite på klockan för att se min totala springtid. Ser bara 59 minuter och något. Blir så exalterad eftersom jag bara har 600 meter kvar. Målet är ju milen under 1 timme. Springer som en komplett idiot och blådåre. Sista 200 meterna får jag i princip springa utan luft för så anfådd blir jag. Men springer i ”mål” på 1 timme och 2 minuter!!!!!!!! 2 minuter kortare än mitt rekord. Det kan låta som en bagatell för er som inte är ute och springer i vanliga fall men det krävs en hel del träning och kondis för att springa ett par sekunder snabbare per km i 10 km!!!! Avslutade ju självklart med ett dopp i det blå....eller bruna snarare.

.

.

Inser att min kropp kommer att vara mycket mör imorgon. Men nöjd!!!

.

Kvällen avslutas med en omgång Cluedo och lite högläsning. Jag läser just nu "Godnatt Mister Tom" för Måns och Linus fick "sommarstugans böcker" av Zingo.

.

.

.

.

.

.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Alex

Kul att läsa om era äventyr. Jag har 3 som mobilt bredband och

här litte nordväst om Rottne funkar det bra.

Idag var vi på turistbyrån i Växjö och sen tittade vi på domkyrkan

och teleborgs slott.

2010-07-19 @ 18:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0