Vilken gasell!!!!

Orkade egentligen inte ut och springa igår. Tänkte att då tar jag en kort runda i lite snabbare tempo. Hamnade i 5:30 tempo (10,9km/timme) Så snabbt har jag inte sprungit tidigare. Nu blir bara utmaningen att lägga till 7 km till denna bedrift. Skam den som ger sig!!!
.
Sittter just nu och bara slösurfar. Min hobby om dagarna. Diskberget växer och dammråttorna morrar snart åt mig. Tog en extra ledig dag i går. Vi var 8 personal på 15 barn på jobbet. Så det var ju inte direkt så att jag satte mina kollegor på pottkanten ;-) Det var skönt med en dag extra. Sov i soffan i 2 timmar på eftermiddagen och börjar känna så smått att jag är människa igen.
.
Imorgon är vi bjudna till Österlen.  Först ett "litet" lopp och sedan lunch och troligtvis ett dopp. Det är föräldrar till Måns och Linus klasskompisar som har köpt en stuga där. Skall bli kul att träffas och se stugan.
.
Linus har ju gått på simskola i fyra veckor nu, 1 vecka kvar. Han blev uppflyttad till gruppen efter där de kommit lite längre, för 1 vecka sedan. Vi går dit samma tid ändå så Måns och Linus kan bada tillsammans med Jonatan medan Beatrice är på simskolan. Linus har inga hämningar ALLS hoppar i det djupa och simmar i princip obehindrat. Nu är det bara orken som han skall öva upp så räknar vi honom strax till de simkunnigas skara. Det är ju 200 meter de skall klara för att räknas dit.
.
Vi har anmält honom till fortsättnings simskola under hösten. Fick mail om att vi nog skall hoppa över ett steg och gå direkt till steg 3. Lite stolt är jag ju över honom faktiskt. Han har ju ingen rädsla för vatten och det är ju det som har gjort att han kan gå så fort framåt. Dessutom är han ju 1 år äldre än vad Måns var när han började simskolan.
.
Måns är också jätteduktig i vattnet. Nu har jag sett med egna ögon att han klarar 200 meter bröstsim följt av 50 meter ryggsim. Som ju är kravet i 5:e klass. Känns skönt att veta och ha sett det själv. Oftast när vi är där och de badar så simmar de ju inte utan hoppar och dyker mest.
.
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0