Nytt rekord och andra operationer



I onsdags slog jag mitt rekord på femkilometaren. Har nu ett personbästa på 6.28 per km på fem km!!!!! Det lär nog dock dröja innan jag håller den farten igen dock.

Idag var det dax för nästa rekord. Lystringa allihopa!!! 

Jag har idag, den 28 mars år 2010 sprungit 7 km!!!!!!!

Ni fattar inte vad detta är för bedrift. Jag har aldrig sprungit så långt i hela mitt liv. Under gympapassen i skolan så sprang vi en bit, satte oss på en sten och sedan lufsade vi tillbaka när de andra började komma tillbaka. Denna taktik har jag levt efter länge, men inte mer!! 

Idag hade jag sällskap av Zingo som var ute och körde ett långpass i gårkväll (Efter att han varit på pubbar och sedan efterfest natten innan) Han behövde att återhämtningspass och tyckte mitt tempo var lagom. :-/ Vi ligger ju helt klart inte i samma liga men trevligt när vi kan göra saker tillsammans.


Nå blir det fler som följer med mig på Lundaloppet?


Idag har vi opererat på tummlaren. Vet ni hur mycke torktummlarludd det kan smita in bakom ett kretskort om man saknar en liten liten obetydlig (eller uppenbarligen inte så obetydlig) kåpa över glödlampan? Jag har svaret på den frågan. Flera kg MINST!!!!! Vi har stått med pensel, pincett och dammsugare och penslat varje liten krets. Trodde att det var det som gjorde att vår tummlare lagt av, men icke sa nicke. Det var den ytterpytterlilla startknappen som var trasig. Så nu sitter min man, min hjälte, och löder dit en ny. Tar från en knapp vi aldrig använder och sätter vid startknappen istället. Har nämligen inte förstått mig på varför man vill ha fördröjd start på sin tummlare ;-)? På tvättmaskinen kan jag köpa konceptet men en tummlare vill man ju köra igång med en gång annars ligger ju kläderna och börjar luktar skunk ju.




Mellan springningen och tummlaroperationen var jag iväg på ansiktsbehandling. Mysigt att bara få ligga och bli ompysslad. Kände mig så fräsh och fin när jag kom hem. Har nu ett tunt lager damm över hela ansiktet och det är inte riktigt lika fräsht. Men välkommen till min värld. Så är det alltid. Är det inte damm så är det sand, lera eller snor. En förskollärares vardag ;-)









.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0