Igång med träningen igen

Har legat på latsidan nu i två veckor. Det märks. Visste ni att man tappar 20% av sin uppbyggda kondition per vecka om man inte rör på sig alls. Det lärde vi oss på en föreläsning i Monte Gordo och idag på löparpasset i verkligheten. Jäkla vad segt det var idag.
.
Men nu är det slut med soffliggandet för den här gången. Målet är att ta Midnattsloppet i Köpenhamn den 28 augusti på 60 minuter eller mindre. Det borde fungera med hjälp av träning. Jag har hoppat på Marathon.se´s träningsprogram för tjejmilen under 60 minuter. Jag har hoppat på en vecka före så att det skall stämma med datumen för själva loppet. Eftersom jag inte är heeelt löpargrön så borde det fungera.
.
Hade Zingo med mig på dagens pass. Han sprang ju Göteborgsvarvet igår. På 1,55:20. Ingen dålig tid med tanke på värmen. Det var visst många som hade kroknat på vägen. Han behövde ett återhämtningspass. Så det passar bra att han tar dem med mig. Jag drar ner hans tempo så det verkligen blir återhämtning och han drar på mitt tempo något så jag puschar mig själv. Perfekt.
.
Började träningen med att stå 2 timmar och titta på årets karnevalståg. Sedan åt vi sushi och hade då inga pengar kvar till bussbiljetten hem. Promenerade då 4 km ;-)
.
.
.
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0