Kalvinknatet

Då har bägge barnens start på löparkarriären gått. Linus grupp var de rätt många i och han pinnade på väldigt bra. Han kom inte sist iallafall.
.
Måns tog i för kung och fosterland och lyckades ta sig i mål med en hedrande delad sistaplats.
.
De tävlade i klassgrupper beroende vilken klass de gick i. Förskola och förskoleklass var första klassen. Där sprang min guddotter med tofsande vippande. Tyvärr lyckades vi inte se henne eftersom vi då stod i anmälningskön.
.
Sedan var det flickor respektive pojkklasser i åldersordning uppåt. Stod och studerade klasserna. Det blev färre och färre deltagare ju längre upp i åren de kom och träningskläderna blev mer och mer lika "riktiga" löparkläder. JAg gissadse på att de som stälde upp i de klasserna tränade antingen löpning eller friidrott. Så det var inte så konstigt att Måns blev totalt utklassad. Men huvudsaken är att han hade humöret på topp. Han är jättenöjd med sin prestation och jag med. Han har ju bara sprungit km:ern 1 gång tidigare för någon vecka sedan i Skrylle.
.
Kamerans batteri tog ju slut efter första bilden så jag lånade Annas kamera så jag iallafall har lite bildbevis.
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0