Monte Gordo - Training Camp Dag 7

Nu skulle jag ta igen allt springande jag missat under veckan. Så upp med tuppen - Han heter Zingo om ni undrar ;-) och ut på stranden för en liten löprunda. Alla springer och stavgångar efter sin förmåga längst med strandkanten och när det gått 20 minuter så blåser ledarna i en visselpipa och alla vänder. Sedan är det gemensam streching efteråt. Jag hann c.a 1 km innan jag började känna lite lite i knät. Utmanade inte ödet utan vände och sprang tillbaka. Så det blev ingen lång runda men dock en runda.
Man är ju inte direkt ensam så dax.
.
Efter det var det en snabb uppfräschningsdusch och dax för frukost. Kl 10.00 var det ju nästa pass med coreövningar med stor pilatesboll. Tyvärr var vi ganska många som gillade de passen så bollarna tog slut. Då tog jag och Zingo en shoppingtur på stan och hoppades att vi skulle få plats på det extrainsatta passet på eftermiddagen istället.
.
Kl 11.15 var det dax för min första tävling. Inte så blodigt som det låter. Vi visste alla att vi skulle ta oss runt en sträcka på 5250 meter. Ingen visste exakt var den skulle vara för underlag men vi kunde ju gissa att stranden var en del av den. Vi skulle skriva en tid som vi trodde att vi skulle ta oss runt på. Den som kom närmast var den som vann. Alltså inte den som kom först!!! Mycket fiffig ordnat, för då kunde ju alla vara med, gammal som ung, snabb som långsam.
Betalning och utdelning av nummerlappar


Smidig som en gasell far jag fram över sanden.....


...rakt in i mål


Zingo tog sig kylande dopp efter loppet.


.
Jag skrev att jag skulle ta tiden 49.03 så att jag kunde vara snäll mot mitt knä. Jag började med att gå raskt och sedan småsprang jag när det var planmark. Jag kände efter någon km att detta fungerade utmärkt utan några känningar i knät. Då ändrade jag mitt mål. Jag struntade i att komma så nära min tid som möjligt utan jag ville bara komma i mål snabbare än min skrivna tid. Prispengarna fick stryka på foten för mitt personliga mål. Det var nämligen så att det kostade 1 euro att delta och vinnaren fick pengarna. Jag sprang i mål på 40.13 alltså 8 minuter och 50 sekunder snabbare än gissad tid. Härligt!!!
.
Svettiga och räliga linkade vi hem till hotellet och duschade och åt lunch i hotellmatsalen för på kvällen skulle hela gänget gå ut på restaurang. Jag var sugen på en glass så vi tog en snabb sväng ner till en av de otaliga ställena som sålde GB glass. Här nere kunde man nämligen köpa en Magnum vit choklad med vaniljglass i. Slurp. Vi satt och njöt i solen och kände att solen tog ordentligt.
.
Nu var det dax för BOLLPASSET. Zingo valde att gå på cirkelgym, vilket han hade bestämt sig för redan på fm. Jag slet med min boll och insåg att kroppen började bli lite sliten faktiskt. Mina magmuskler var inte rikigt lika sugna på att jobba längre. De går nog snart ut i strejk skulle jag gissa.
.
Upptäckte att det direkt efter bollpasset var ett danspass med Blossom. Det var jag ju bara tvungen att gå på, särskillt nu när knät fungerade igen. Underbart, har nog inte haft så roligt på länge. Hon lärde oss en snabb koreografi och vi fick dansa den till blandad musik. Bla Jackson 5´s Blame it on the boggie. Först kände jag mig smidig som ett kylskåp men när rörelserna väl satt så kom känslan av hur härligt det är att dansa tillbaka. Har saknat det. Efteråt var jag var så svettig så jag kunde vrida ur håret. Vi var många som slet i den lilla salen. Ett perfekt sista pass på veckan.
.
Partydax!!! Snabb packning inför hemresan och på med partykläderna. Hade ju inte direkt packat partykläder så jag tog det som var renast. Samling i lobbyn kl 19.30 och vi promenerade bort till en strandrestaurang ett par minuter bort. I princip hela gänget hängde med (Kostade nämligen extra) Där var stämningen på topp och vi åt. Inte den godaste maten vi ätit men vinet flödade och stämningen var mycket god och godare blev den allt efter vinet slank ner. Det var prisutdelning på "Gissa-tiden-tävlingen" samt lite andra utlottningar.
Zingo och Tomas


Jag och Helena. Tomas och Helena pratade vi också med mycket under veckan.


Zingo måttar en gaffel mot Blossoms rumpa när hon går förbi.


Stämnigen är på topp

Efter maten styrde vi våra lätta partyben vidare mot NOX. Där hade vi privat party med massa gamla godingar på discogolvet och en del discomoves blev det också. Skorna slängde jag åt sidan ganska snabbt. För partyskorna hade jag fått med men de gick inte att dansa i tyvärr. Så mina fötter dansade barfota och blev svartare och svartare ju längre in på natten vi kom. Plötsligt fylls golvet med Zombies och ur högtalarna strömmar Thriller. NOX personal dansar en dans för oss utklädda till Zombies. Häftigt med folk som bjuder på sig själva. Vi dansade så svetten rann och stapplade hemåt framåt två-tiden. Stöp i säng efter att ha lagt ner partykläderna i resväskan.


Partystämning


Fullt ös på fru Andersen


När det är för svettigt är det skönt att svalka sig vid AirConditionen


Zombialert!!!!
.
.
.
.
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0