Hemma från London

Det var en mycket välbehövlig och underbar lite miniresa. Så utan att babbla på förmycket så kommer här små klipp från får resa, helt i inte alls inbördes ordning ;-)

Flyget dit och hotellet

Vi valde att åka bil till Svågertorp och sedan tåg därifrån. För att jag skulle ha möjlighet att komma hem liten aning fortare på måndagen.

Hotellrummet var helt klart godkänt.

Zingo står och förbereder kvällens the. Fick tom kakor och en liten chokladbit, som fylldes på varje städning. När vi var i Danmark på Legoland fyllde de bara på thepåsarna vid ankomst. Snålt!

Första löparrundan

Det var ingen snabb runda vi tog men ohhh så härligt det var. Vi ställde klockan på 7 och sedan bytte vi om. Åt lite frukt och drack lite juice som vi handlat i en kvällsöppen affär och sedan begav vi oss ut på upptäcktsfärd. Perfekt springväder! Målet med rundan var att se de närmaste sevärdigheterna och ta lite kort. Vi sprang precis åt det hållet som näsan pekade precis just då.

Första bron vi passerade var Millenium bridge. En bro som de tydligen byggt inför millenieskiftet ;-) En intressant bro att springa över, rätt smal och med plåt"mark" så det kändes lite halt.

Sedan blev det längst med södra kanten av Themes. Väldigt vacker och vi hittade en julmarknad som de höll på att öppna upp för dagen. Kanske ett vidare besök någon gång?

Det blev många fotostopp och här är vi utanför London Eye. som också ligger på södra sidan av Themes.

Första bilden med telefonen, den får helt klart godkänt!

Nu är jag i London "på riktigt". Detta är den ända bilden som jag visste att jag bara var tvungen att ha med mig hem. Orutinerat var ju att efter London Eye så tog batteriet i kameran slut. Tur att min telefon hade hunnit komma. Jag satte den på hårdprov direkt! Tur jag hade den med mig på rundan :-D

Westminister Abbey sprang vi förbi också.

I S:t James park stötte vi på Piff och Puff. De var väldigt tama och kom mycket nära. Några klättrade tom nästa upp längst med benen. Det kryllade av ekorrar i parkerna.

Kan kanske vänja mig vid morgonlöpning!

Shopping

Det blev inte jättemycket shoppat men många affärer passerade vi igenom. Vi tog oss upp till Oxford street och sedan vidare till Regent street. Väl där hittade vi en liten tvärgata och följde den. Vi hittade ett litet torg och en mysig restaurang. De hade värmare ute och vi kunde sitta ute i t-shirt. Lite annat väder i Sverige hörde vi ;-)

Efter lunchen letade vi oss vidare och yrade oss in på Carnaby Street. Som också var en mysig gågata med massor av affärer. All julbelysning var uppe och här gick temat i "rymdens" tecken i år.

Vi var uppe och gick i affärer många olika gånger under helgens gång. Här har vi shoppat liiiite till!

...och liiiite till!

Vi var inne på Liberty och tittade på deras juldekorationer. Kassen jag håller i handen är årets julgranskulor :-D Den kommer att gå i vit, vitt, vitt i år och jag hittade många kulor som jag fullkomligt förälskade mig i. Men med tanke på att vi inte fick plats med det vi redan hade handlat så såg jag ingen möjlighet att få hem julkulor i äkta glas i resväskan :-( Men de har en internetbutik ;-) Skall kolla in den i dagarna tänkte jag :-D

Ett besök på Fortum And Masion gjorde ju inte min julkulelängtan mindre. Jösses så mycket snygga juldekorationer det fanns!!!!!!

 

Busstur

Vi tänkte att vi nog borde åka en busstur. Det hör till i London har vi hört. Så vi köpte biljetter till en buss som man kan hoppa av och på så mycket man vill. Vi hoppade på och fick se "Tower bridge" och byggarbeten, kontor och byggarbeten.......sedan hoppade vi av och tänkte strosa runt lite. Men tiden räckte inte till att hoppa på igen så mycket mer än så såg vi inte från bussen.

 

Puben

Självklart är ju inget Engladsbesök komplett utan att ha besökt minst en pub. Så efter att ha slängt in väskan på rummet begav vi oss ut på pubjakt. Vi hittade en pub nära oss och vi beställde och slog oss ner. Insåg att vi skulle trivas här!

Bilden är från vårt sista besök på denna puben. Så tröjan jag har på mig är ett Londonfynd!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0