Tog ut mig totalt!!

Idag hade jag inplanerat att ta ett relativt snabbt 5K pass. Det blev inte så. när jag kom hem så började jag plocka undan och sedan fastnade jag en stund framför dator.....
.
Det ena ledde till det andra och några löparkläder kom aldrig på. Jag tog nämligen ett pass på vår gamla trotjänare - Motionscykeln. Jag började att ställa in den på 30 minuter, valde ett intervallpass med 3 stegringar. Hmm tänkte jag, är ju lite mer vältränad nu än sista jag dammade av detta åbäke till cykel. Ändrade till 40 minuter och bestämde mig snabbt för att detta skulle bli ett rejält maxpass. I med musiken i öronen och på med pulsbandet och sedan körde jag igång. Hoppas verkligen ingen såg. Jag tog i ordentligt och i vissa refränger så spelade jag även lite lufttrummor och halvdansade på cykeln. Jag fullkomligt "flög" fram!!!!
.
Låt oss bara säga att jag aldrig har svettats så på den cykeln tidigare :-D Helt underbart. Jag freelansade lite när det gällde intervallerna och körde spurter i vissa refränger med högre motstånd och tog ner motståndet lite när pulsen var för hög.
.
Jag hittade iallafall en ny maxpuls ;-) 185 slag! Medel på passet enligt min Garmin var 165 men jag tror inte det stämmer riktigt eftersom jag glömt att nollställa efter mitt nerjoggningspass i söndags. Så där var med 7 minuter lugn nerjogg i den sammanräkningen av medelpuls. Så jag gissar på ett par slag högre i medelpuls alltså.
.
.
Hejja mig!!!!!
.
Jag avslutade med lite strech och sedan en omgång med mina coreövningar som jag hittat i en Runners World!!
.
.
Jag har för övrigt passerat 60 kg gränsen och är på väg ner mot målvikt!!!!!!
.
.
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0