Helt konditionslös är jag inte!

Då var första passet med Personlig Tränare avklarat. I onsdags kl 13.10 steg jag in på gymmet, faktiskt lite nervös. Vad skulle han ha tänkt ut till mig? Skulle min hjärna ge upp före musklerna? Jag fick börja med att värma upp i sakligt tempo.... först några minuter på löpbandet och sedan på crosstrainern. So far so good..... Det här gick ju bra.....
.
.
Sedan var det upp till bevis: Nu skulle mina muskler få veta att de levde, eller iallafall att de borde vakna till liv! Jag fick börja med att ställa mig mot väggen och kasa ner till sittande. 90 grader både i höften och i knäna. Armarna fick jag ha vart jag ville men inte på låren..... Där satt jag, kungligt! Andades djupt och fint och räknade spinningcyklarna för att ha något att distrahera hjärna med..... hur länge jag lyckades sitta kommer jag faktiskt inte ihåg :-O
.
Sedan när jag tagit mig upp från golvet där jag rasade ihop, blev det dax för plankan! Ujujuj!!! Mina stackars magmuskler fick sig en omgång. Lite drygt 2 minuter orkade jag hålla mig kvar innan jag ramlade i golvet.....
.
Men det var inte så lönt att resa mig så till stående för nu var det dax för armhävningar. Jag fick göra dem på knäna om jag ville. Om jag ville!!!! Skulle jag ha chans att göra iallafall en så var det knäna som gällde!!!
Christoffer satte sin hand mot golvet med tummen i vädret under min axel, sedan skulle min axel ner och nudda hans tumme. Annars var det inte en giltig armhävning. Hmmm vi hade lite olika åsikter om vad som nuddade och inte nuddade. Han fick det till 17 st..... men det var åtminstonde tre till....tyckte då jag ;-) Men vi kanske kommer överrens nästa gång ;-)
.
Efter att jag fått pusta ut en stund var det konditionen som skulle testas. Upp på roddmaskinen och sedan rodde jag så svetten skvätte. På 10 minuter lyckades jag ta mig 2143 meter...... hade det varit en vanlig roddbåt hade jag inte tagit mig många meter. Jag hade rott i cirklar, det brukar bli så när vi är ute med båten i sommarstugan.
.
Efter detta så fick jag gå några minuter på löpbandet. Inte utan att jag var lite darrig. Men jag lyckades ta mig tillbaka till receptionen och sedan pratade vi om mina resultat.
.
Jag har som rubriken antyder faktiskt kondis. Jag låg mellan 3 och 4 på en 5 gradig skala. Hejja mig!!! Ben och magmusklerna satt där de skulle och jobbade precis "normalt". Armmusklerna var det lite sämre ställt med dock :-O Så nu blir det hårdträning för armarna skulle jag gissa...... Målet är ju fortfarande att jag skall lyckas få igång knäna igen så jag kan springa. Och då kunna ta Malmömilen på under 1 timma. Sedan vill jag ju naturligtvis behålla eller bättra på styrkan, framförallt i armar men även övriga muskler.
.
Så nu blickar jag framåt och hoppas på bättre resultat nästa gång!!!!! Fast jag är ruggigt nöjd med de resultat jag fick!!!!!!! Men man kan alltid bli bättre;-). Jag har ju insett att jag alltid har jämfört mig med de i min bekantskapskrets som tränar. De är ju lite starkare, lite snabbare....... och då har jag känt mig i bottenskrapet. Jag är inte i bottenskrapet jag är i normalskrapet :-D Det är bara de andra som är jävligt mycket bättre men det kan jag ta. Bara inte jag är dålig ;-)
.
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0