Intensiv träningsvecka

Efter att tagit både onsdagen och fredagen i maxpulstempo med konditions och styrketest och sedan mitt "Klappa-på-maskinerna-pass" som blev ett intenstivpass, så avslutade jag veckan med ett Funktional Toning. Det är ett helintensivt pass med massor av bra musik och inte en chans att ligga på latsida.
.
Denna veckan blir inte sämre. Jag började måndagsmorgonen med att vara på gymmet redan vid 7.00. Det var längesedan men jag vaknade till ordentligt och mådde bra hela dagen. Jag tog lite lätt uppvärmning och sedan maskinerna på max. Efter de 40 minuterna så slog latmasken till och jag hoppade över konditionen som jag brukar ta efter styrkebiten. Det är nog tur...... nu när jag sitter och kollar över veckan så kommer det bli en intensiv vecka till. Intensivare hade den kunnat bli..... om jag inte hade begränsat mig en aning.
.
I går var jag och Anna på gymmet. De hade Öppet Hus så där var det festlig stämming och DJ på "golvet". Vi saknade bara drinkarna i baren ehh flå´t receptionen ;-). Gav det dock som förslag till framtiden. En after Work i gymmet. Träna lite... duscha... hänga i baren och dricka roliga proteinshake eller smoothies..... Hade ni kommit? De hade massor av 30minuters prova-på-pass. Vi flyttade i i salen vid 18.30 och sedan kom vi därifrån strax efter 20. :-O då hade vi hunnit med ett Corepass, ett FunktionalToning samt ett Boxpass.
.
Corepassen brukar ju vara på 25 minuter så det var lika slitsamt som vanligt. Funktional var ett mycket förkortat pass men lika kul som vanligt. Men man vänjer sig snabbt vid vissa ledare. De som var där igår var verkligen inte sämre, bara lite annorlunda ;-) Sedan provade vi på Box. Varken jag eller Anna hade gjort det tidigare....
.
Vi var fullständigt slut redan när vi började passet och vi var bara 6 st deltagare. Så vi tog ut svängarna och vrålade till varandra och ibland ramlade vi ihop garvande på golvet. De var jättekul att äntligen få puckla på sin bästa vän. Visserligen fick hon in en fullträff på min ena t*t*e men den är ju ordentligt "vadderad" så ingen fara skedd. Men lite blåmärken visar bara på att man slitigt ordentlig, visst är det så;-) Vi peppade varandra till sista droppen svett.
.
Sedan däckade jag i omklädningsrummet!!!!
.
.
Men jäklar vad kul vi hade haft!!!!!
.
Sedan hade vi vår obligatoriska bastudate jag och Anna. Efter det var vi pigga och fräscha!
.
Jag fick mersmak av Boxen och bokade in mig på torsdagens 75 minuterspass. Hade hoppats på sällskap av Mårten men han skulle visst göra konditionstestet sammtidigt. Så jag hade tur och fick med mig en annan kollega istället. Wooohooo! Så imorgon blir det box i 75 minuter.
.
Tittade i min almanacka och insåg. "åhh jag slutar ju tidigt på fredag, toppendag för ett eftermiddagspass på gymmet" Skrev in det men tittade sedan vidare...... :-O Ohhhh
.
Står uppskriven på Funktional Toning på lördag, dock som 14:e reserv så chanserna är inte sååå goda dock men jag kommer ju vara i gymmet om utifall att ;-) så kommer jag inte med får jag ju ändå träna lite, har jag tagit mig dit så går jag ju inte hem med ogjort arbete. Sedan hade jag bokat in Cirkelträning tillsammans med Anna på söndag..... hmm fredag får nog också bli en vilodag precis som idag. så det är bara att stryka gympasset igen ;-)
.
.
.
Lev väl och njut av er träning när ni har flytet uppe!!!
.
.
.

Kommentarer
Postat av: Anna (orka mera)

Låter som heaven to me :)

Var tränar du någonstans?

2011-02-10 @ 08:34:55
URL: http://blogg.piggelina.se
Postat av: Linda

Jag tränar på Actic på Delphinen.

2011-02-10 @ 10:55:50
URL: http://zingorina.blogg.se/
Postat av: Anna R

Ska vi ta vårt pick och pack och flytta till gymmet? Vi "bor" ju redan där! :-)

2011-02-12 @ 18:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0