Semester!

Nu har vi varit i stugan två dagar. Slappar och gör i princip ingenting. Men nu börjar jag bli rastlös. Hade sett fram mot att kunna köra ett styrkepass varje  dag och få testa lite styrkeövninger. Det blev inte så. Efter att hostan försvunnit så jag kunde börja läka ordentligt så kom nästa bakslag. Jag har fått en infektion på ett ställe i såren. Efter mail och bildkontakt med kirurgen så har jag fått utskrivet penicillin. Infektionen verkar på väg bort men såret är ju öppet fortfarande så därför vågar jag inte träna.
.
.
Så då blir det till att sitta och titta på detta istället. Tyvärr har vi inte samma väder här just nu.... Denna bilden tog jag samma kväll som vi kom.  Tänk er den men med ett grått skimmer över sig och några droppar regn så är det mer likt sanningen. ;-)
.
Men att sitta om skriva om träning ger mig myror i brallan. Så nu har jag varit ute på ett mycket enkelt pass. Började med 3 km halvrask promenad med 2 hästskor i vardera näve. Det gav 1,4 kg extravikt i varje hand. Barnen släpade vi med också. Under vissa protester dock. Slapp bära på dem men en skrinda hade varit bra som extra träning att släpa efter sig. Vi var ett intressant gäng som kom genom skogen. Två träningsklädda. Den ena med en gigantisk vattenrygga, den andra med hästskor i händerna. De andra två i skitiga kläder och varsin nalle i handen.
.
.
Vi gick upp till vägen och en liten bit till och barnen sackade efter så de lämnade vi. De behöver gå lite och filosofera och prata med varandra utan oss vuxna i hälarna också.
.
Sedan blev det utfallssteg, framåt med rotation och sedan bakåt tillbaka. Ca 10 meter fick jag nog upp utanför huset. 3 varv blev det.
.
.
Efter det så blev det dips och armhävningar. 10*3 stycken. Först dips sedan snurra runt och lite armhävningar och sedan börja om igen.....
.
.
Efter det utmande jag PT-Zingo på plankan. Tyckte han mest gnällde bara, så han behövde jobba lite.
.
.
Okej, han vann, DENNA gången. Men till mitt försvar satt ju han bara och latade sig när jag gjorde mina andra övningar. Men han gnällde rätt bra undertiden. Jag vann, i minst gnäll iallafall. ;-)
.
Så summa summarum: Man kan få till ett bra pass trots brist på "riktiga" vikter och ett gym. Eller hela kroppar. Lite kände jag när jag gjorde dips... men en liten paus så gick det bra sedan.
.
Sedan blev det en tur till affären och efter det slocknade HELA familjen i vår 120-säng. Vi skulle bara lägga oss ner och störa Zingo en stund medan han låg och läste. Sedan snarkade vi ikapp allihop!
.
Så nu står det tacos på menyn.....
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0