Långhelg!

Har tagit ledigt på fredag. Så det innebär att jag har långledigt denna helgen. Gött! Vad planeras in? Jo, idag blir det vila efter två dagars kutande. Imorgon kommer jag försöka få in något löparpass av något slag och på lördag blir det sista Patriciapasset innan sommaruppehållet :-(
.
Onsdagens löptur skulle bli en lite längre lugn tur i Skrylle med Anna. Vi fick med oss Mikael också. Han har precis kommit igång med löpning igen, efter att jag och Anna tjatat löpning med honom ett tag. HEHE! Så vi drog istället runt honom på 5:an. Trots att jag eg var mentalt inställd på 7,5 km så insåg jag i mål att 5 km räckte gott och väl. Jag var sliten kände jag. Öppnar ju på onsdagar så jag var ju tidigt på jobbet och sedan varit ute i blåst och sol hela dagen sliter på orken. Jag märker att jag gör bättre ifrån mig de dagar jag har varit ledig under dagen och bara tagit det lugnt. Det bådar ju gott inför MalmöMilen dock, eftersom det är en lördag ;-)
.
Veckans andra löparpass, igår, blev intervaller. Min PT-Christoffer släpade med mig bort till backarna. Han hade sprungit sin första Stockholm Marathon under helgen så jag kände att jag inte riktigt kunde gnälla på stumma ben. :-O Det blev tvåminuters intervaller i 85% av maxpuls...... 8 intervaller. Det kändes segt och jag tog de flesa på ren vilja skulle jag gissa.
.
Varför går det så segt just nu för?
.
Så idag blir det en vilodag och sedan är det på det igen. Jag vill ha in ett distanspass till denna veckan. Det får bli imorgon. Sedan vill jag inte missa sista Patriciapasset som sagt. Så det får bli en bonus, för annars är det löpning som gäller nu fram till den 18:e!!!!
.
.
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0