En liten rapport!

So far so good skulle man kunna säga. Efter två dagar på nya dieten så fungerade magen klanderfritt!!!! Nu är jag inne på dag 14 och allt fungerar fortfarande. Jag vill inte gå in på några detaljer (Kort kan man säga att tidigare var det "input" men inget "output") men magen fungerar nu finfint med vissa små små problem. Varför dessa "problem" vet jag inte men jag har inte fuskat alls när det gäller vete och endast en gång när det gällder socker. Stress kanske?
.
Sockerfusket var omedvetet nääästan. Hade hittat Sempers Havrekex och köpte dem till en ost och vinkväll. När vi väl skall sätta oss och börja frossa på ost, kex och framförallt vinet ;-) så läste jag noggrannare på paketet och insåg att de innehåller socker. Jag vet inte hur hårt jag skall dra det och jag måste ju börja experimentera på att ta tillbaka vissa produkter för att se om problemen återkommer...
.
Jag har lärt mig att sockret förstör slemhinnorna i tarmen och då blir man lättare mottaglig för andra saker som man kan vara lite överkänslig mot. Så om jag skall vara slavisk med att utesluta något så lutar det ju då åt sockret.
.
Familjen har dock råkat ut för lite missöden när det gäller min diet. Zingo fick i uppdrag att köpa Findus Middagsköttbullar men kommer hem med Garants småköttbullar. Dessa inehåller socker. Så då var det en mycket hungrig och sur fru som fanns i köket. Jag är inte nådig att tas med när jag blir hungrig ;-) För min del fick det den kvällen bli ett kokt ägg och en burk blandade bönor istället för köttbullar till min pasta (Glutenfri förstås) Jag lutade åt att plocka fram den rasande frun och låta karlsloken åka och handla nya men jag var föööör hungrig för det och behövde mat NU!!!!
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0